El Proyecto

Objetivo principal del proyecto: Intercambio de buenas prácticas

Main objective of the project: Exchange of good practices

 

Título del proyecto: "Explorando la implemetación del aprendizaje social y emocional en Educación Primaria a través del las áreas de Educación Física y Drama."

Project Title: "Exploring the implementation of Social and Emotional Learning (SEL) in Primary Schools across the subjectareas of Physical Education (PE) and Drama in Education"

 

Resumen: Este proyecto aspira a explorar la integración e implementación de estrategias  y prácticas de enseñanza SEL en todas áreas y especialmente a través dela asignatura de educación física. El proyecto intentará proporcionar recomendaciones sobre programas estructurados de educación física y de potenciales enseñanzas en otras materias que imparten los profesores del centro. El objetivo principal del proyecto es el DESARROLLO de las COMPETENCIAS DE SEL y de competencias PERSONALES y SOCIALES de los estudiantes. . Los objetivos del proyecto se alcanzarán, en primer lugar, mediante el desarrollo de actividades, rutinas y estrategias simples en las materias de Educación Física y drama (en aquellos países en los que existe como asignatura en la etapa escolar). En segundo lugar, mediante la implementación de estas actividades en los temas particulares de EF y AD, y, tercero, a través de la transferencia e incorporación de los principios básicos de la implementación combinada de SEL en Educación Física y AD a otras materias escolares de forma continua. Los profesores asignados con la implementación de las lecciones serán capacitados por expertos en PA y DA a través de talleres experienciales y se les dará el marco teórico y las herramientas necesarias para implementar la lección SEL en las clases. Además, el progreso del proyecto será apoyado y monitoreado continuamente; los participantes recibirán orientación y comentarios continuos. 

Summary: This project aspires to explore the integration/implementation of SEL teaching strategies/practices across the subject
areas of PE and DE in primary school. Most of the practices will be delived from PE and DA and all of them will be
experiential. The project will attempt to provide recommendations on both structured programmes of PE and DE and
potential everyday teaching (flexible) practices in other subjects which classroom teachers deliver.
The project's main objective is the DEVELOPMENT of students' SEL COMPETENCIES and PERSONAL-SOCIAL
RESPONSIBILITY and subsequently a substantial contribution in the reduction of conduct problems, in the improvement
of academic performance and of school climate as well, as a result of the development of social and emotional skills of
the students.
Project objectives will be achieved, firstly, through the development of simple activities, routines, strategies (in the form of
particular lesson plans) in the subjects of PE and DE that teachers will use to promote their students' SEL, secondly,
through the implementation of these activities in the particular subjects of PE and DA, and, third, through the transfer and
incorporation of the basic principles of SEL combined implementation in PE and DA to other school subjects, everyday
teaching strategies of classroom teachers and whole-school ethos and policies.
Teachers assigned with the implementation of the lesson plans will be trained by experts in PA and DA through authentic
experiential workshops and will be given the necessary theoritical framework and tools to implement the SEL lesson
plans. In addition, the progress of the project will be continuoulsy supported and monitored; practitioners engaged will be
given continuous guidance and feedback.

 

Colegios participantes / Schools participating:

13th primary school of Trikala - GRECIA
ISTITUTO DEI SORDI DI TORINO - ITALIA
28th Elementary School of Trikala - GRECIA
Escola_Teresa_Miquel_i_Pamies - ESPAÑA
Istituto Comprensivo Statale Ignoto Militi  - ITALIA
CEIP EL CARMEN - ESPAÑA

Documentación de interés: 
AdjuntoTamaño
PDF icon Información completa del proyecto906.71 KB
Última modificación: 08/02/2021 - 12:35